środa, 18 stycznia 2012

Gruszkowe muffiny

Nieskromnie powiedziawszy są to najlepsze muffiny, jakie do tej pory upiekłam. Zwykle miałam czas na pieczenie tylko w weekendy, ale czasami zdarza mi sie wolna środa :) Na podstawie przepisu Nigelli Lawson.

Składniki:
  • 250g mąki
  • 140g białego cukru
  • 70g cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 20dag kwaśnej śmietany
  • 125ml oleju
  • 2 jajka
  • 1 łyżka miodu
  • 2 pokrojone w drobną kosteczkę gruszki
Sposób przyrządzenia:
W jednej misce łączymy i mieszamy wszystkie suche składniki (mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz cynamon), w drugiej wszystkie mokre (śmietana, olej, jajka, miód). Łączymy wszystkie składniki, dodajemy gruszki i ponownie mieszamy. Ciasto wlewamy do 2/3 wysokości papilotek na muffiny. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika na 25-30minut.


Najlepiej smakują jeszcze, jak są ciepłe :)

2 komentarze:

  1. Muffiny zawsze i wszędzie. Ten kto wymyślił te babeczki powinien dostać Super Nagrodę! Uwielbiam piec muffinki. Z gruszkami jeszcze nie robiłam. Na pewno upiekę :). Smakowicie wyglądają. Zapraszam do mnie na bloga :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności, chyba narobiłaś nam smaku na coś słodkiego:) Z przyjemnością dodajemy do akcji i czekamy na Twoje dalsze weekendowe kucharzenie:)

    OdpowiedzUsuń